Forside

Gofbox login

Æresmedlem i LGK

Arne Davids, æresmedlem af Løkken Golfklub

I 1990 tog en række Løkkenfolk initiativ til, at der skulle oprettes en golfklub. Kredsen bestod af folk med forstand på jura, økonomi, foreningsdrift osv. Selvfølgelig også nogen med kendskab til golf, dvs. de spillede selv golf – bl.a. i Brønderslev. Herfra hentede man klubbens første greenkeeper.  Efter et kæmpe forarbejde, blev Løkken Golfklub stiftet den 13. juni 1990.

Som de fleste sikkert ved startede klubben sin aktivitet der, hvor vi i dag har klubbens par-3-bane, dvs. en 9 hullers bane. Første klubhus var en skurvogn lidt større end et badehus. Toilettet var i første omgang i en hæk. Det var ret beskedne forhold. Banedesignet var lagt i hænderne på Kaj Andersen, der var ansat i Brønderslev Golf Klub som greenkeeper.

Rundt omkring i byen og naboegnen var der både tilslutning og opbakning til ideen. Mange ville på den ene eller anden måde slutte op om projektet, og yde én eller anden form for støtte. Et turismeaspekt var der også i planen, og dermed en mulig indtægtskilde.

Det første spørgsmål var naturligvis, hvor skal banen ligge. Kommunen stillede et areal til rådighed, og anlægsudgiften blev støttet. Virksomheder bidrog med stort og småt. Og bestyrelsen arbejdede meget hårdt for at få banen klar. Utrætteligt anført af Kaj Andersen, der jo var den, der havde både indsigt og viden om, hvordan en golfbane skulle designes og laves.

For mere end 30 år siden fik klubben sin første formand - Arne Davids. Efter forslag fra et af klubbens medlemmer har bestyrelsens beslutte at udnævne Arne Davids til æresmedlem af Løkken Golfklub.

Uden de mange ildsjæle, der realiserede ideen om en golfbane i Løkken og ikke mindst Arne Davids som den første formand i klubben, havde vi ikke været samlet her i dag, og vi havde ikke tilbragt så mange timer på den skønne bane. I hans tid som initiativtager, og klubbens første formand, arbejdede Arne dybt engageret, utrætteligt, energisk og entusiastisk for at projektet Løkken Golfklub skulle blive en realitet. Og det blev det med Arne i førertrøjen, og en kæmpe indsats for, at det skulle lykkes. Han brændte for det, og var absolut en ildsjæl. Arnes engagement var enestående, og hans vedholdenhed og indsats formidabel.

Kære Arne – vi er mange, der tænker på din store indsats for at få klubben op at stå, når vi spiller med dig eller ser dig på bane. Vi håber at du nyder at komme her på banen og i klubben - og lidt berettiget stolthed skal der også være plads til. Uden din indsats ingen klub. Derfor skal du også have en velfortjent påskønnelse og en særlig anerkendelse for et storartet arbejde til glæde for golfsporten, byen, omegnen, medlemmerne og vores mange gæster.

Det er med stor fornøjelse og en kæmpe tak for det du har ydet, at jeg nu beder dig komme herop og modtage beviset på hæderen og ikke mindst æren af, at være udnævnt til æresmedlem i Løkken Golf Klub. Tillykke med det!

Løkken d. 27.02.2023

Løkken Golfklub