Begyndere

- Velkommen som begynder i Løkken Golfklub

Golf er sjovt og udfordrende. Der skal trænes og der skal læres – og ikke mindst skal der spilles, grines, snakkes og øves. Golf er en social sport, fællesskabet og samværet er en væsentlig del af fornøjelsen ved at spille golf.

Det kræver en indsats at komme i gang og i Løkken Golfklub guider vi dig igennem forløbet fra begynder til golfspiller.

Før man kan kalde sig fuldbyrdet golfspiller,  med ret til at spille på lokal og nationale baner, skal man i gennem 2 step.

Step 1:

Først og fremmes skal man have et golfkørekort. Det er ikke et kort man får – det er et kort man arbejder sig frem til at erhverve, samtidig med at man hygger sig og har det sjovt undervejs.

Golfkørekort:

For at få golfkørekort skal man igennem følgende:

• Undervisning i langt spil (golf træner)
  • Undervisning i kort spil (golf træner)
  • Regel- og etiketteundervisning (instruktør fra klubben)
  • Vurdering af slagfærdigheder (golftræner)
  • Vurdering af spillefærdigheder (instruktør / mentor fra klubben)
  • Bestået regelprøve (prøven findes på DGU´s hjemmeside)

I Løkken Golfklub har vi valgt at man opnår ovenstående på følgende måde:

På en weekendkursus eller evt 2 dage, deltager man i undervisning i klubben. Undervisningen indeholder teori og undervisning i kort og langt spil. Desuden spil på 9-huls banen.

Efter kursus kan man torsdage og lørdage deltage i træning med klubbens pro-træner Adam Stevenson. Adam vurderer slagteknik i kort og langt spil og vil godkende på Golfkørekortet.

Regelprøven består man på DGU´s hjemmesiden.

Når alle kryds er sat og kortet underskrevet, kan spilleren få golfkørekortet og dermed adgang til at:

• Spille på 18 hullers banen med en erfaren golfspiller, der har mx. 53,9 i handicap. Spilleren må ikke gå alene og spilleren har ikke spille-ret på andre klubbers bane.
  • Spille på 9 hullers banen

Step 2:

Som ny spiller, herefter Kanin, får man tildelt et handicap på 54 inde i Golfbox, din spillestyrke/handicap er dog på 72. Det handler nu om at vise, at du kan spille til et handicap på 54.

Det opnår man ved:

• 36 point på 18 hullers banen eller 18 point på 9 huller
  •  18 point på 1 runde på 9 hullers banen

har man ret til at indmelde sig i klubben som fuldgyldigt medlem  og kan derefter få DGU kort, dvs man nu har ret til at spille alene på 18 hullers banen samt spille på nationale og internationale golfbaner